diumenge, 4 de novembre del 2012

Coral·lí



Coral·lí, avui t'he escrit un poema en vers
un sol escrit, un recuit amb mel,
mai fins avui no he estat tan dolç,
mai fins avui no he estat tan dolç.

Coral·lí, t'estimo tant que avui faré el pi
t'enyoro tant, tant, que em quedo aquí
el meu cor es fon, tot el meu cor es perd.

Ratolí, flor d'anís, ets l'oliveta tendra
sense pinyol, ets de licra, un gra d'arròs,
avui la pluja ens pren el son.

Coral·lí, brot de pi, un somni rosa
no hi cap el gris, romaní, fruit d'estiu
un bell miracle, un acudit.

Coral·lí, avui t'he escrit un poema en vers
un sol escrit, un recuit amb mel,
mai fins avui no he estat tan dolç,
mai fins avui no he estat tan dolç.

Coral·lí, t'estimo tant que avui faré el pi
t'enyoro tant, tant, que em quedo aquí
el meu cor es fon, tot el meu cor es perd.

Coral·lí, brot de pi, un somni rosa
no hi cap el gris, ratolí, fruit d'estiu,
un bell miracle, un acudit.

Un esglai, l'hàbit et dol, no val ni un ral,
un esglai.

Coral·lí, avui t'he escrit un poema en vers
un sol escrit, un recuit amb mel,
mai fins avui no he estat tan dolç,
mai fins avui no he estat tan dolç.

Coral·lí
Adrià Puntí
L'hora del pati, 1999

__

Avui estreno una nova etiqueta al bloc. Fent ostentació d'una originalitat sense precedents, l'utilitzaré per totes aquelles coses que em donin "bon rotllo", a les quals us he de confessar que cada dia en sóc més aficionat.

Començo amb aquesta cançó de l'Adrià Puntí, que té el "superpoder" de posar-me de bon humor cada cop que l'escolto. Que és començar a sonar i, tot d'una, aturar el que estic fent per posar-me a rascar una guitarra invisible i cantar com un energumen posseït per l'esperit de Joselito. Tot i que he de reconèixer que aquesta "abducció" no m'ha passat en totes les situacions, només en aquelles de ser susceptibles de ser interrompudes per una altra emoció… més gratificant.
I és que quan sona Coral·lí només penso en quan arribarà el moment màgic que pugui dir-li a una noia… "ets l'oliveta tendre sense pinyol" –ohhh…–. Potser aquell dia em guanyi un calbot o em torni a quedar sól per sempre, però… i si no? ;D I, en tot cas, sempre seria pitjor comparar-la amb una oliva farcida d'anxova i pebrot, no?
Sé que l'Adrià no seria precisament un artista de masses –admeto no trobar gaire adeptes entre les meves amistats–. Potser és per això que m'agrada tant. I reconec que a vegades em deixa una mica confós, però quan hi posa el puntet just de sal –i ho fa molt sovint– és insuperable! 
Espero que, si decidiu escoltar-la, us aporti la mateixa alegria que ho fa amb mi.
Algun seguidor d'Adrià Puntí a la sala?

Per si vols escoltar-la:

15 comentaris:

  1. Doncs tens raó, és una cançó que genera bon rotllo, quan l'escolto se'm dibuixa un somriure i una que és balladora de mena se li'n van els peus i els malucs gairebé sense voler ;)
    Petons de tarda de diumenge

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, sí, si jo ja us ho he dit. I jo no menteixo mai.
      Apa, a passar una bona tarda de diumenge remenant malucs! ; )

      Elimina
  2. Deia que has encertat amb la cançó i que sé que m'estàs espiant, no sé des d'on però pense trobar el teu amagatall tard o prompte ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. 1a part: és força normal. Suposo que és de les seves cançons més conegudes, no? En tot cas, me n'legro que t'agradi (perquè entenc que t'agrada… no?) ;D

      2a part: "nontiendoná!" Ho sento però m'he perdut! Pots donar-me més dades? hahaha!

      Elimina
    2. 1a clar que m'agrada, si es super guai!
      2a que ja m'agradava abans que la posares i que fa uns dies no podia deixar de cantar-la. Admiteix-ho Jaume, t'he pillat!

      Elimina
    3. 1a clar que m'agrada, si es super guai!
      2a que ja m'agradava abans que la posares i que fa uns dies no podia deixar de cantar-la. Admiteix-ho Jaume, t'he pillat!

      Elimina
    4. 1a Només és super guai? Va Maria, estira't una mica més. Com a mínim és supercalifragilísticaespialidosa, no?

      2a Vale, admeto que m'has pillat. Però aquesta no és una història d'espies, t'aviso. Potser és un tema de telepatia, potser són sincronicitats… qui sap. És que últimament estic agafant molta pràctica amb aquest tema… aneu amb compte amb el que penseu! Hahaha!

      I per acabar, això d'escriure el comentari per duplicat és per venjar-te de "l'odi" que et té el meu bloc? XD

      Elimina
  3. Em té mania tio... lleva-li les lletres eixes dels cometaris, que està ben clar que no soc cap robot!

    1a és molt més que això.
    2a doncs si em lliges la ment acabaràs boig, t'avise ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Més, encara??? Hahaha!

      I com vols que et tingui mania…??? Que només és un humil bloc!!! ;D
      En fi… ja em pensaré això del robot…

      Elimina
    2. com que t'ho pensaràs?
      Si algun text meu transmet algo està ben clar que no ho sóc!!

      Elimina
    3. Haha! Que no!!! Que el que em pensaré la possibilitat d'eliminar el control aquest de lletres i números! No pas que cregui que ets un robot!!! Hahaha!

      Apa, bona nit R2D2! ;D

      Elimina
    4. com que R2D2?!?! Vale vale J8P6...

      Elimina
  4. És el meu gran ídol músical, en Puntí! O sigui que aquesta cançó em posa de molt bon humor, és una de les meves preferides. I ara faré el pi ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hosti, hosti, hosti… que ara sortiràn totes les fans de sota les pedres… que bé! Haha!
      Vinga doncs… tots de bon humor, per molt dilluns que sigui… m'hi apunto!!!

      Per cert… compte amb això de fer el pi, que podria considerar-se esport de risc!
      Ahh… i ara que penso (que de tant en tant ho faig…) el pi el faràs per afició a la gimnàstica? …o, com diu la cançó… perquè m'estimes molt…??? (…no contestis, no contestis… que avui tinc bon dia i no l'espatllèssim ara! Haha!!!) :DDD

      Elimina